مطالب مفید

مطالب مفید برای شغل های مختلف
 

مطالب مفید

مطالب مفید برای شغل های مختلف

مطالب مفید برای شغل های مختلف

  • ۰
  • ۰

10مورد ضروری در انتخاب دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مداربسته

انتخاب یک دوربین مداربسته درست و متناسب با نیاز، تصمیم مهمی است که کلیه مشاغل و صنایع درهرسایز و اندازه با آن رو به رو می شوند. نکته مهم این ا ست که، با یک ظارت تکامل یافته و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته، منافعی که دوربین های مداربسته برای مشاغل به ارمغان می آورند فراتر از ایجاد امنیت است.با مطالعه این مقاله شما با ده سوال رایج که مشاغل باید قبل از سرمایه گذاری بر روی هر سیستم نظارتی جدیدی از خود بپرسند، آشنا می شوید .

١- آیا دوربین ها جهت نظارت و ایجاد امنیت نصب می شوند یا نقش بازدارنده جرم و جنایت را دارند؟

مکان و موردی که شما نیاز به نظارت بر آن دارید تعیین خواهد کرد که چه نوع دوربینی نیاز است. دوربینی که واضح وآشکار است یا دوربینی که در محیطی مخفی تر نصب شده است. برخی از کاورهای دوربین بسیار بزرگ و واضح هستند تا به ارباب رجوع و کارمندان یادآوری کنند که تحت نظارت می باشند و با این شیوه امکان دزدی را کاهش دهند.دوربین های دام به علت شکل نیم کروی و کوچک شان، بهترین انتخاب برای مکان هایی است که دوربین باید تا حدود زیادی مخفی باشد. مد لهای فوق کامپکت  بسیار کوچک است به طوری که در کف دست جا می شود. در انتها بایدگفت دوربین های گردان  برای نظارت بر محیط های که اجناس و یا تجهیزات ارزشمند دارند بسیار مناسب است زیرا به راحتی می توان موضوع یا فاعل تحت نظارت را دنبال کرد.

٢- آیا دوربین ها جهت نظارت بر محیط های دورنی استفاده می شوند یابیرونی؟

هر چند بسیاری از دوربین های مدرن امروزی را می توان هم برای محیط های داخل استفاده کرد و هم محیط های خارج اما، در نظر گرفتن دو موضوع نصب و کاور دوربین  برای دوربین های داخل و یا خارج بسیار مهم است. برای محیط هایی که هوا بسیار سرد است، انتخاب دوربینی که طراحی ماندگار و بادوام دارد و در داخل آن از گرمکن استفاده شده است بدین معنی است که این دوربین توانایی کار کردن در این محیط بر خلاف وجود دمای پایین، را دارد.در صنایعی مانند صنایع حمل و نقل، به عنوان مثال، استفاده از یک راه حل نظارت تصویری قوی، که بتواند در محیط های سخت قابل اعتماد عمل کند،بسیار مهم است. همچنین در مکان هایی که ممکن است سطح بالایی ازارتعاشات باشد.نکته مهم که باید مد نظر قرار گرفته شود این است که، تنها دوربین هایی که درمحیط های بیرونی نصب شد ه اند، نیستند که، نیاز به کاور محیطی دارند بلکه درمحیط های صنعتی مانند کارخانه ها نیز دوربین ها جهت حفاظت از گرد و خاک موجود در محیط ممکن است نیاز به کاور داشته باشند.در آشپزخانه رستوران ها، برای اطمینان از حفاظت دوربین ها در برابر چربی و روغن استفاده از کاور ضروری است. همچنین در کلوب ها و بارها مواردی مانند دود زیاد و یا باز کردن نوشیدنی ها با فشار زیاد که باعث پاشیدن آنها می شود،استفاده از کاور را ضروری می نماید.

٣- دوربین شما چه مقدار از فضا را می خواهد پوشش دهد؟

مقدار فضایی که شما می خواهید با سیستم نظارت تصویری تحت نظارت قراردهید تعیین کننده نوع دوربین و شبکه مورد نیاز، می باشد. داشتن یک طرح ازفضا جهت تعیین میزان و نوع دوربین ها بسیار مفید و ضروری می باشد.دوربین های گردان برای فضاهای بزرگ بهترین انتخاب هستند زیرا دامنه وسیعی را تحت نظارت قرارمی دهند همچنین توانایی زوم بر روی فعالیت و یا سوژهایی را دارند. با دوربین های کنون توانایی نظارت بر زاویه دید وسیعی، تا112 درجه، را تنها با یک دوربین دارید.این بدین معنا است که شبکه های نظارت می توانند با تعداد دوربین مداربسته کمتری بنا شوند و از نظرهزینه ایی مرقون به صرفه تر است. حتی در زاویه دیدوسیع کیفیت تصویر همچنان چشمگیر است.در مقایسه، اینطور به نظر می رسد که محیط های کوچک تر نیاز با دوربین های ثابت دارند. این دوربین ها انواع مختلفی از دوربین های شبکه هستند که بسته به اندازه محیطی که می خواهید تحت پوشش قرار دهید، مورد استفاده قرار می گیرند.بسیاری از مشاغل نیاز به شبکه لن  دارند، و این در شرایطی است که بسیاری ازشبکه ها نیاز به شبکه ون  دارند.

٤- تا چه اندازه وضوح تصویر و جزئیات تصویر مورد نیاز می باشد؟

انتخاب دوربین مداربستهاندازه فضایی که شما نیاز دارید تحت نظارت قرار دهید، تعیین کننده وضوح تصویر (رزولوشن)مورد نیاز شما است. به عنوان مثال، فضاهای گسترده نیازبه دوربین هایی با رزولوشن بالا دارند تا مطمئن شوید کیفیت تصویر هنگام بزرگنمایی، کاهش پیدا نکند. متناوبا، مکان هایی کوچک تر مانند دفاتر کار و یا اتا قهای پذیرش، معمولا به دوربین هایی با رزولوشن پایین نیاز دارند. باید این نکته را در نظر بگیرید که،همیشه دوربین هایی با وضوح تصویر بالا برای هر موقعیت و مکانی مناسب نیستند.به جای آن بهتر است هر فضایی، جداگانه ارزیابی شود تا مناسب ترین دوربین برای آن فضا در نظر گرفته شود و هزینه انجام شده موثر باشد.

٥- شرایط نوری و روشنایی محیط به چه صورت است؟

بسیار مهم است که، قبل از نصب دوربین در شرایط نوری موجود در محوطه ازدوربین، تست تصویر گرفته شود. محیط بیرون و داخل شرایط نوری متفاوتی دارند. همچنین مقدار نور خورشید در طول روز متفاوت است. نیازی به در نظرگرفتن میزان نور خورشید در طول سال و تغییر فصول نمی باشد.فکر کردن در مورد این موضوع که، نور کجا خواهد بود بسیار حیاتی است. به عنوان مثال آیا انعکاس نور از کف خواهیم داشت؟آیا نور پس زمینه قوی یک تابش خیره کننده ایجاد می کند؟ برای محیط هایی مانند کلوب های شبانه، بارق های نورمی توانند بر روی تصویر دوربین تاثیر گزاردخوشبختانه، امروزه تنوع وسیع موجود در تکنولوژی ها، شما را مطمئن می کند که فیلم ضبط شده از دوربین ها در شرایط نوری متفاوت قابل استفاده خواهد بود.تکنولوژی فیلترهای نوری مانند فیلترهای آی آر و و نورهای مصنوعی می توانندمقدار نور در حال رسیدن به یک سنسور را کاهش دهند و یا تقویت کنند تا دوربین یک تصویر واضح در طول روز و شب ارائه دهد.

٦- آیا داشتن صدا مهم است؟

یکپارچه سازی صدا با سیستم نظارت تصویری این امکان را ایجاد می کند تاشخص بتواند صدای عاملان احتمالی را بشنود و یا حتی با آنها صحبت کند. وبه راحتی می تواند با سیستم های مدیریت تصویر یکپارچه شود.از زاویه نظارتی همچنین می تواند به عنوان یک روش آشکارسازی مستقل، ضبط و ارسال آلارم اخطار را، زمانی که صدا از یک آستانه مشخصی رد می شود، راه اندازی نماید.

٧- آیا قابلیت توسعه، کلید اصلی می باشد؟ آیا با گذشت زمان نیاز به افزایش تعداد دوربین ها دارید؟

داشتن یک سیستم نظارت تصویری قابل انعطاف و مقیا س پذیر بسیار مهم است.مشکل اساسی با سیستم دوربین های قدیمی این است که، آنها مداربسته بودنند؟بدین معنی که تمام اجزا دارای سیم کشی می باشند و توسعه پذیری آنها مشکل است.بنابراین بسیار مهم است که دوربین های تحت شبکه که از طریق یک شبکه بدون سیم به هم وصل می شوند را انتخاب نماییم. این دوربین ها به راحتی به شما اجازه می دهند که، هر نوع نصبی را که نیاز دارید، به راحتی گسترش و یا ارتقا دهید. ا ضافه کردن یک دوربین تحت شبکه به سیستم به راحتی اضافه کردن یک تلفن به شبکه ویپ می باشد.

٨- چه بخش هایی از شغل شما می تواند از اثرات وجود یک سیستم نظارتی و حفاظتی سود ببرد؟

از مزایای وجود سیستم های حفاظتی در مشاغل مختلف تنها نظارت بر سرقت نمی باشد، بلکه وجود این سیستم ها می تواند حس امنیت را برای کارمندان افزایش دهد. با دانستن این نکته که کارمندان دائم تحت نظارت و حمایت هستند، احساس امنیت بیشتری برای آنها فراهم می کند.همچنین تصویربرداری از وقایع که توسط سیستم های نظارت تصویری صورت می گیرد جهت تایید حوادثی نظیر دزدی، خشونت در محل کار، صدمه به اموال ودارایی ها و خرابکاری هایی که از روی عمد صورت می گیرد بسیار ارزشمند است.این اطلاعات زمانی که می خواهید گزارش خرابکاری ها را برای اجرای قانون ارائه دهید بسیار ضروری است.اما فواید داشتن یک سیستم نظارت تصویری خوب تنها برای ایجاد امنیت و نظارت نمی باشد، که در ابعاد گسترد ه تر کسب و کار و همچنین تجزیه و تحلیل نیز شاهد آن هستیم.در صنایعی مانند خرده فروشی، توانایی سیستم های نظارتی، ایجاد و تولید اطلاعاتی است که بینش مشتری را در این راستا تغییر می دهد. بدین صورت که،تنها بخش های حفاظتی مشغول به کار نیستند، بلکه بخش های بازاریابی، خدمات مشتری و بخش ا یتی نیزدرحال فعالیت هستند و باعث ایجاد بینش ارزشمندی می شود که به شدت به بهبود تجربه مشتری و سودآوری کمک می کند.به عنوان مثال اطلاع از این موضوع که چگونه مشتریان در داخل مغازه حرکت می کنند در نحوه چیدمان اجناس داخل مغازه بسیار مهم است. همچنین با ویژگی های پیشرفته ترمانند سیستم تشخیص چهره می توان اطلاعات مهمی مانند رنج سنی و نوع جنسیت مشتریان را تخمین زد.این اطلاعات و توانایی ها تنها باعث شناخت بهتر صاحب مغازه از مشتریان خود نمی شود بلکه آنها می توانند بر روی نوع تبلیغات خود هدف گذاری کنند ومرتبط ترین محصول را به بازار هدفشان نمایش دهند.

٩انتخاب دوربین مداربسته- با کمک سیستم نظارت تصویری بر چه مشکلی می خواهید فایق آیید این امر کمک خواهد کرد؟آیا نرم افزار مدیریت تصاویربا قابلیت آنالتیک به این امر کمک خواهد کرد؟

جهت بهره برداری موثرازیک سیستم نرم افزار مدیریت تصویر باید در نظرداشت مدت زمانی که یک نفر می تواند بر روی تصاویر تمرکز داشته باشد تنها بیست دقیقه است. آنالیتیک های تصویر داخل نرم افزار می تواند فعالیت های مشکوک را تشخیص داده و با ایجاد آلارم باعث افزایش بهره وری از سیستم گردد.

١٠ - چگونه یک نرم افزار مدیریت تصویر مناسب انتخاب نماییم؟

بسیار مهم است که دلایل نیاز به سیستم مدیریت تصویر مشتمل بر نحوه استفاده از سیستم در مرحله طراحی به صورت شفاف تشخیص داده شود.مشکلات کلیدی که باعث خرید یک سیستم نظارت تصویری شد ه اند باید درطراحی نرم افزار مدیریت تصویر لحاظ شوند.به عنوان مثال افرادی که زیاد مسافرت می کنند و یا چندین محل را می خواهند نظارت کنند باید توانایی دسترسی به تصاویر را از هر نقطه ایی داشته باشند بنابراین هر نرم افزار مدیریت تصویری باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود.

 

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • almas site

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درب آكاردئونی

حفاظ پنجره

حفاظ شاخ گوزنی

آرملات

بتن سخت

بتن اكسپوز

كفپوش بتنی

موسسه مالی با بهره گیری از متخصصین خبره حسابداری و مالیاتی و با سالها تجربه راهکارهای سریع و مفیدی را جهت رفع مشکلات مالی و مالیاتی کارفرمایان گرامی پیشنهاد خواهد نمود. ما بر این باوریم که داشتن یک سیستم مالی منظم میتواند از هدر رفت منابع موسسات به طور چشمگیری جلوگیری نماید و عنصر مهمی در پیشرفت یک شرکت باشد .

http://dayan-market.ir

آگهی مشاغل

املاک

پالت پلاستیکی تهران

درب حفاظ آکاردئونی آپارتمان، درب آکاردئونی کرج پارکینگ،درب آکاردئونی محافظ،درب اکاردئونی در تهران،تولید کننده درب آکاردئونی کرج،خرید درب آکاردئونی،فروش در آکاردئون آپارتمان،تولیدی درب های آکاردئونی آهنی

زیبایی و سلامتی

http://amirdaneshzadeh.ir
پونک باربری غرب تهران
گوسفند زنده تهران

تعمیر کولرگازی غرب تهران

تعمیر پکیج در تهران

مبل شویی
مبل شویی در منزل
شستشوی مبل در منزل
مبل شویی تهران
قالیشویی

فروش بک لینک با کیفیت قوی برای افزایش رتبه وب سایت مناسب برای سئو کار های حرفه ای ، افزایش سریع رتبه وب سایت با بک لینک فن سئو سایت

خرید بک لینک با کیفیت

كار در ارتفاع بدون داربست

وكیل در اصفهان

بانك اطلاعات مشاغل